« 空の向こう側-12頁 | Main | 空の向こう側-14頁 »

空の向こう側-13頁

  さとる君の大きな目から、涙がぽろぽろとこぼれ落ちてきました。
  「どうしてそんな意地悪を言うの?
   だって、あそこに行けば、空の向こう側にいけるんだよ?
   もう、目の前なんだよ?」

  ドブネズミは、泣いているさとる君の顔をじっと見ていいました。
  「あそこは、空と海の境界線だから、空の向こう側じゃないんだ。
   私は境界線にしか興味がない。
   だから、私は空の向こう側には行かないよ」

|

« 空の向こう側-12頁 | Main | 空の向こう側-14頁 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/5593/2806409

Listed below are links to weblogs that reference 空の向こう側-13頁:

« 空の向こう側-12頁 | Main | 空の向こう側-14頁 »